איגוד קציני הביטחון ומנהלי החירום בשלטון המקומי

Association of Security Officers, Israel

رابطة ضباط الأمن ، إسرائيل

כ- 1000 תלמידים ומורים השתתפו בתרגיל פינוי מוסדות חינוך בחיפה 

פינוי התלמידים בהם ילדי גן, בתי ספר יסודיים ותיכוניים נעשה במסגרת תרגיל ההתגוננות והירידה למקלטים הארצי שנערך ב3.3.20 ע"י פיקוד העורף ומשרד החינוך

התלמידים פונו באמצעות אוטובוסים של אגד למרכזים קהילתיים ממוגנים, בהם קיימו פסיכולוגים, עובדים סוציאליים וצוותי הוראה של עיריית חיפה פעילות הפגה. 

הפינוי התבצע על פי נוהל שגובש ע"י אגף הביטחון בעיריית חיפה יחד עם משרד התחבורה ורשות החרום הלאומית, במסגרת יישום לקחי השריפה הגדולה שהתרחשה בעיר בשנת  2016 . 

נוהל זה קובע, כי בכל מצב חירום, בו נדרש פינוי חירום של תושבים, יועמדו אוטובוסים של חברת אגד שיימצאו בקרבת מקום ללא נוסעים, לרשות קציני הביטחון העירוניים ויפעלו על פי הנחיותיהם לפינוי מוסדות חינוך ובתי אבות. התרגיל נוהל מהמרכז העירוני לניהול משברים (מנ"מ), ע"י אגף הביטחון של עיריית חיפה ונציג "אגד" יחד עם קציני ביטחון שפינו את התלמידים מבתי הספר. 

 

פינוי התלמידים התבצע במסגרת התרגיל הארצי "להתגוננות וירי טילים בשעת הפסקה במוסדות חינוך" אותו הובילו פיקוד העורף ומשרד החינוך.   

מנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה יאיר זילברמן, ציין כי זו הפעם הרביעית בה נבחן נוהל הפינוי עם חברת אגד. לאור מסקנות התרגילים הקודמים כלל התרגיל פינוי נרחב ומורכב יותר של תלמידים שפונו בו זמנית מאזורים שונים בעיר. גם בתרגיל זה אמר זילברמן הוכחה יעילות הנוהל החדש שמקצר משמעותית את פרק הזמן שנדרש לפינוי התלמידים. 

דילוג לתוכן