איגוד קציני הביטחון ומנהלי החירום בשלטון המקומי

Association of Security Officers, Israel

رابطة ضباط الأمن ، إسرائيل

 
כתב: אלון ביטון, ראש תחום בטחון והיערכות לחירום, מרכז השלטון האזורי בישראל
 
בשבוע שעבר התקיים כנס הקב"טים הצפוניים של מרכז השלטון האזורי. הכנס השלים את המפגשים המיוחדים בין מנהלי החירום והביטחון של מרכז השלטון האזורי  ומטה מחלקת היישובים והמתנדבים של משמר הגבול בפיקודו של ניצב משנה עמי נידם. 
את כל המפגשים ליווה מר ניר סגל היועץ המיוחד של השר לביטחון פנים עומר בר לב בנושא פשיעה חקלאית. 
 
את הכנס אירח ברוחב לב ויד אמיתי קהלני מנהל אגף החירום וביטחון של המועצה האזורית הגליל התחתון.
 
 
הכנס התקיים בכפר נהר הירדן , מקום מיוחד במינו שמשמש כפר נופש עבור ילדים שחלו לא עלינו במחלות קשות ומגיעים לנופש במקום. הכפר הייחודי הינו יחיד במינו בארץ וכמוהו יש עוד 15 בעולם, המיזם כולו הוקם בהובלת פול נויימן ונשיא הכפר בארץ הינו השחקן חיים טופול.
הכנס התחיל בסקירת מודיעין של קמ"ן צפון וחוף של משמר הגבול, שעמד על כך, שבניגוד לכל מה שהכרנו עד כה הפיגועים האחרונים מתאפיינים בביצוע של שוהים בלתי חוקיים.
בין יתר הנושאים המקצועיים דובר על פשיעה חקלאית, ההיערכות הלאומית והמשטרתית לשומר חומות 2 , אבטחת מרחב הגדר והאישור  לבניית חלק מהמכשול.
 
בכנס נידון הסטאטוס השיטור המועצתית המשולב. (הראשון יקום כבר החודש במועצה אזורית בני שמעון, ומיד לאחר מכן במועצות מעלה יוסף ומרום הגליל). עד סוף השנה הפרויקט יתרחב גם למועצות אזוריות שדות נגב ומרחבים.   
 
 
אנו קוראים לכל מועצה שרוצה לקחת חלק בפרויקט להרים את הכפפה . המשרד לביטחון פנים מוכן להרחיב את הפרויקט לעוד 20 מועצות במהלך 2023 ובמהלך 2024 כל מועצה אזורית שתרצה בכך תהיה עם שיטור משולב.
 
אנו מזהים "רוח חדשה" בהערכות משמר הגבול לאתגרים שהוא אמון עליהם. ממפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, דרך ניצב משנה עמי נידם ראש מחלקת יישובים ומתנדבים אתו  יש לנו קשר הדוק ויומיומי.
 
זו הזדמנות טובה עבורנו גם לומר תודה רבה למר ניר סגל יועץ השר לבט"פ עומר בר לב על הקשב, ההבנה והעשייה הברוכה שלו על מנת לספק בטחון טוב יותר במרחב הכפרי. 
שלושת הכנסים שביצענו יחד עם משמר הגבול התאפיינו  בהקשבה ופתיחות רבה, שממחישה ומעמיקה את הקשר והשותפות בין המרחב הכפרי לבין משמר הגבול.
 
בעזרת ה' יחד נעשה ונצליח !
 
דילוג לתוכן