איגוד קציני הביטחון ומנהלי החירום בשלטון המקומי

Association of Security Officers, Israel

رابطة ضباط الأمن ، إسرائيل

ביקור במכללה לאיתנות בפיקוד העורף 31/5/21
ביום ב' 31/5 נערך ביקור במכללה לאיתנות בפיקוד העורף.
 

נכחו בביקור:
חובב צברי, יו"ר ועדת בטחון וראש מועצת ק.עקרון, יוחאי וג'ימה, ראש מנהל בטחון וחירום בשלטון המקומי, אלון ביטון, קב"ט המועצות האזוריות, חיים נוגלבלט, יו"ר איגוד הקב"טים וראש עיריית בני ברק, אילנית דהאן גדש, ראש מנהל הכשרות ומנהלת היוניברסיטי במרכז השלטון המקומי וענת דותן עוזרת ראש מנהל בטחון וחירום.
את פנינו קיבלו אל"מ ציפי ארז מנהלת המכללה היוצאת וסא"ל אמיר בן דוד מנהל המכללה הנכנס, וצוות המכללה.

במהלך הביקור סיירנו בכיתות ומבנה המכללה החדש ולאחר מכן הוצגה מצגת המפרטת את מכלול הקורסים המועברים לבעלי תפקידים לצורך הכשרה והכנה בעת חירום.

לדברי יוחאי וג'ימה, מרכז השלטון המקומי: רואה צורך באוכלוסיות נוספות כקהל יעד לקורסים ואשר עיתות החירום לאחרונה, הצדיקו הצורך בכך. מציין כי הכוונה ליצור ממשק הדוק יותר בכדי לטייב את צורכי הרשויות לקורסים ולהכשרות, באופן שיענה על צורכי צו השעה.

חובב צברי הודה על הביקור החשוב וציין כי יש לערוך התאמות בתכני הקורסים ע"מ שיהיו רלוונטיים ומותאמים לאופי התמודדות הרשות בחירום. עוד ציין כי ראשי הרשויות הם המשווקים הטובים ביותר וכי כדאי לערוך עבורם חשיפה להכשרות החשובות ולעודד בכך הכשרת בעלי תפקידים נוספים ברשות.

אלון ביטון, הדגיש את השונות הקיימת בין הרשויות וכי חובה לתת מענה ולדייק את התכנים עבור המועצות האזוריות. ככל שנדייק יותר, כך נייעל את אופן התמודדות הרשויות בזמן אמת.
 
חיים נוגלבלט, יו"האיגוד, מודה למפקדת המכללה אל"מ ציפי ארז והצוות הנפלא על קבלת הפנים, הסיור המודרך והמצגת המאלפת, על הפעילויות הקורסים והתרגילים רחבי ההיקף הנערכים במכללה.
מציין לשבח את שיתוף הפעולה הפורה ומביע את התפעלותו מההתקדמות המפתיעה לטובה של המכללה מאז הקמתה.
אנחנו היינו שותפים פעילים בתחילת הדרך של הקמת המכללה, ואכן כיום, רוב בעלי התפקידים הבכירים ברשויות המקומיות משתתפים דרך קבע בהשתלמויות ההכשרות והקורסים להיערכות לחירום הנערכים במכללה.

אילנית דהאן, ציינה כי היקף הקורסים והמשתתפים מרשים ביותר וכי ניתן לערוך שיתופי פעולה בהמלצה על מרצים ובעלי תפקיד רלוונטים לתכנים וכי כולנו בעד למידת עמיתים, המשביחה ויוצרת מכפיל כח איכותי לשני הצדדים. אנו רואים בשני הגופים כמשלימים ומטייבים האחד את השני ובכך הוא שכרנו.

בברכת יישר כח לעושים במלאכה, בהצלחה רבה לציפי ולאמיר.
 
רשמה: ענת דותן.
דילוג לתוכן