איגוד קציני הביטחון ומנהלי החירום בשלטון המקומי

Association of Security Officers, Israel

رابطة ضباط الأمن ، إسرائيل

דרכו האחרונה של הרב חיים קניבסקי זצ"ל. מאת: חיים נוגלבלט

חיים שיש בהם!
איפה היית שזה קרה? זו שאלה שאנו נשאלים על אירועים גדולים ומשמעותיים בחיינו.
מן רגעים שנדמה כי העולם עצר את נשימתו ומתכונן לקראת הבאות.
כך זה היה ביום שישי ערב שבת בין השמשות. שעה שבדרך כלל מסמלת רגיעה והורדת הילוך מחג הפורים הרועש והגועש שחלף לו.
אך הפעם נהפכה בשבריר שניה אותה שעה לקו זינוק והתארגנות מחדש כאשר כלונו שמענו את הבשורה: גדול הדור שר התורה מרן רבי חיים קניבסקי "איננו".
רגע של שוק הולם מוחלט ומיד אחריו 2 שעונים גדולים החלו לתקתק: שעון שבת שתכף נכנסת… ושעון התארגנות ללויה המונית ואולי הגדולה שידעה מדינת ישראל. כאשר בתת מודע רצים לך שוב ושוב פלאשבקים מאסון מירון, ובלב הבטחה: 'שלעלום לא ניתן לזה לקרות שוב'.

התארגנות ושילוב הכוחות לא איחרו לבוא. המשטרה, עיירת בני ברק, ראש העיר, וגופי ההצלה נוספים יוצאים בכוחות משותפים 'למבצע אדמו"ר'.

ההכנות הרבות כללו הערכות מצב, תיאומים והזרמת מידע מקדים לציבור התושבים ולציבור הכללי בדבר שינויי תנועה וחסימות כבישים צפויות. עיריית בני ברק פרסמה הנחיות והמלצות לתושבים ועדכונים שותפים על סדרי הלוויה.
מארגני הלוויה חילקו הוראות למאות אלפי המלווים וביקשו כל העת מן הציבור לא להתקרב לאזור נשיאת המת בכדי שלא לגרום לצפיפות מסכנת חיים, כמו כן נאסרה הכניסה לתוך שטח בית העלמין וסביבתו עד לאחר הקבורה, מאותן סיבות. 

במקביל, נפרסו באזורים נרחבים בעיר מסכי ענק ומערכות הגברה ששידרו און-ליין את מהלך הלוויה ואת דבר המספידים, כל זאת בכדי למנוע דוחק אנושי באזור ההלוויה.

היום כמה ימים אחרי, אפשר להביט לאחור ולומר 'כן, עמדנו במשימה'.

ובנימה אישית:

הרב קניבסקי זצ"ל היה עבורי דמות ומופת יחידה במינה, מודל למנהיגות שכה חסרה היום המתאפיינת בצניעות ובפשטות, בריחה מן השררה פיקחות ויושרה. פעמים אינספור ביקרתי אותו בביתו הפשוט אך המפורסם, בית צנוע שקירותיו מטים ליפול אך מלא במנהיגות מן המסד ועד לטפחות. כאן בבית הרב מקבלים בסבר פנים יפות ובייחס זהה ראשי ממשלות לצד נשיאים ושועי עולם וכאן מושטים לטיפה חמה לילד קטן שחוגג יום הולדת. כאן מחליטים בקור רוח תלמודית החלטות ממשלתיות וכאן מברכים בחום ודמעות זוג שמצפה לחבוק פרי בטן כי כאן כולם נבראו בצלם.

מעמד הלוויה היה מעין אירוע הצעדה ומפגן הוקרה לחכמה על החומר, לרוח על הגשם כסף, כבוד, כוח שלושת הכפ'ים הידועים לנו, הרי שהרב זצ"ל היה האנטיתזה של כל אלו וכך חינך את הבאים בצל קורתו. מי ייתן ונזכה לקחת מעט מדרכיו וליישם אותם בחיי היומיום שלנו.  


חבל על דאבדין.

חיים נוגלבלט, בני ברק.

מרץ 2022 אדר ב' תשפ"ב

 

 

דילוג לתוכן